Monday 1 October 2007

Mzdu jedině ve zlatě

Mzdu jedině ve zlatě

Mzdu (žel jen část) si nechavám posílat (na můj "spořící účet") jedině ve zlatě.
Za posledních pár let a pěkně se mi to zatím vyplatilo.
Vypadá to (zatím) mnohem lépe než stavební spoření nebo duchodové připojištění;-)
Jak to je možné - nikdo mi ty peníze nehodnocuje a přesto neztrácí (zatím) na ceně ale naopak?


Pay Now with e-gold...

e-gold


Peníze v rukou státu
Jak vláda zničila (a ničí) naše peníze

Murray Rothbard zde



aktualizace 09/2008
Finanční krize a její 100 let ignorované vysvětlení

Krok první:

Na začátku minulého století (1914) vzniká i v USA centrální banka (resp. její obdoba – Fed = Federální rezervní systém). Její vznik byl vyvrcholením pokusů o nafukování peněžní nabídky, kdy banky začaly vydávat více bankovek, než kolik ve skutečnosti měly zlata (do té doby byla každá jedna bankovka kryta definovaným množstvím zlata). Příčinou těchto pokusů však nebylo samo svobodné bankovnictví, ale opět vláda, která povolila bankám v určitých případech porušit slib a nevydat zlato proti předložené bankovce. Proč? Protože sama potřebovala půjčit peníze… Banky tak za asistence vlády mohly vlastně půjčovat více, než ve skutečnosti měly...

6 comments:

Anonymous said...

Francie chce napumpovat 300 miliard eur do trhů eurozóny

www.ekonomika.ihned.cz/c1-28562670-francie-chce-napumpovat-300-miliard-eur-do-trhu-eurozony

to tedy neni malo na EU ekonomiku
mozna vice nez v usa v porovnani k hdp :o

no proste udelame drobnou devalvaci
oni to lide zaplati :(

Anonymous said...

Pavol Suďa: Zlato bolo posledným svedkom zdravej meny
http://libinst.cz/stranka.php?id=88&highlight=zlato

O produkci, penězích a cenách
http://libinst.cz/stranka.php?id=42&highlight=peníze

Zneužívání vládního monopolu emise peněz
http://libinst.cz/stranka.php?id=43&highlight=zlato

Martin Štefunko: Potrebujeme centrálnu banku?
http://libinst.cz/stranka.php?id=85&highlight=zlato

Anonymous said...

Finanční krize a svérázná cesta USA ke komunismu

Anonymous said...

Záchrana americké ekonomiky: daňová úleva pro cyklisty

nocciola said...

"Za posledních pár let a pěkně se mi to zatím vyplatilo."
Nedá se to doložit nějakým grafem?

Z dlouhodobého hlediska je jistě nákup fyzického zlata výhodnější (osobně bych upřednostnil nějaké zlaté mince pro výhodu směnitelnosti a taky pro růst numismatické hodnoty) než nějaké důchodové nebo kapitálové pojištění. Komplexní řešení pro současný finanční systém to ale není.

Anonymous said...

Jsem tu, abych se podělil o své svědectví o tom, co pro mě udělala dobrá důvěryhodná společnost poskytující půjčky, jsem z Ruska a jsem krásná matka tří dětí. Při pokusu o získání půjčky na rozšíření své stálezelené skupiny jsem přišel o peníze pro mě a mé děti to bylo tak těžké, šel jsem online hledat pomoc s půjčkami, veškerá naděje byla ztracena, až do jednoho osudného dne, kdy jsem potkal tohoto mého přítele, který si nedávno zajistil půjčku od velmi poctivého muže, pane, pedro. představila mě tomuto poctivému půjčovateli, pane. pedro, který mi pomohl získat půjčku do 5 pracovních dnů, budu panu pedrovi navždy vděčný za to, že mi pomohl se znovu postavit na nohy. můžete kontaktovat pana pedra prostřednictvím e -mailu: pedroloanss@gmail.com / whatsapp: +18632310632 oni nevědí, dělám to pro ně, ale prostě to musím udělat, protože je tam hodně lidí, kteří to potřebují pomoc s půjčkou, prosím, navštivte tohoto poctivého muže a můžete být také v bezpečí.